Top

Zorg : zorgbeleid


Onze school toont een HART voor elk kind.
Het is belangrijk dat elke leerling met plezier leert en in zichzelf gelooft. We proberen de groei van het zelfvertrouwen en het gevoel van eigenwaarde te stimuleren.
Ieder kind is UNIEK en ontwikkelt op zijn/haar eigen manier. De school houdt hier rekening mee en biedt een aanbod op maat.  
Met DIFFERENTIATIE in de klas en een gemotiveerde ZORGLEERKRACHT willen we dag in en dag uit ieder kind boeien en laten GROEIEN.  
De school heeft aandacht voor de sociaal-emotionele begeleiding.
Kinderen kunnen door verschillende redenen uit evenwicht raken, bijvoorbeeld relatieproblemen (ruzies of conflicten met vriendjes, broer of zus) of moeilijkheden thuis (afscheid of rouw). Ons team staat klaar met een luisterend oor, een ondersteunend gesprek, een schouderklopje of knuffel zodat de leerlingen weten dat ze er niet alleen voor staan en ze zich veilig voelen op school.

De school biedt een vaste en duidelijke structuur.
De kinderen hebben behoefte aan duidelijke grenzen, vaste afspraken en regels die voor iedereen gelden. Structuur maakt het schoolleven voor iedereen gemakkelijker en brengt rust voor kinderen. 

Leren lezen is een grote stap!
Kinderen worden goed voorbereid op deze nieuwe en spannende stap in hun leerproces.
Wie kan lezen, ontdekt een nieuwe wereld rond zich!
In de kleuterklassen is er veel aandacht voor woordenschat, taalgebruik, klanken en rijmen. In de 3de kleuterklas starten we na nieuwjaar met het voorbereidend lezen
De school organiseert dagelijks korte leesmomenten (15-25 minuten).

In de leesclub voor het eerste, tweede en derde leerjaar wordt extra geoefend samen met de zorgleerkracht en met (groot)ouders. De leesvorderingen worden nauwkeurig opgevolgd.
Bij het tutorlezen wordt er in duo gelezen. Oudere kinderen krijgen de kans om een prille lezer onder hun vleugels te nemen. Zo leren kinderen ook trots te zijn op wat ze zelf al kunnen en leren ze elkaar te helpen.